Így lesz gördülékeny a munka a belsőépítésszel

Így lesz gördülékeny a munka a belsőépítésszel

A belsőépítész egy igazi bizalmi pozíció, hiszen az ügyfél igényeit maximálisan figyelembe véve alakítja ki azt a munkakörnyezetet, amely a leginkább az ő érdekeit szolgálja. Fontos megjegyezni, hogy az otthonok és az irodák különböző szemléletet igényelnek, és mi most az utóbbival foglalkozunk tüzetesebben.

A legfontosabb, amit meglátásunk szerint helyre kell tenni, az a belsőépítész fogalomköre. Sokan úgy gondolják, hogy ő az, aki meghatározza a megfelelő színt a falakhoz, a párnahuzatot, vagy a szőnyeg fajtáját. Pedig ezzel csak a felszínt karcoljuk, mert egy belsőépítésznek ennél sokrétűbb feladata van. Ő azaz ember, aki azért felel, hogy ne csak egyes részek, hanem a sok részegység is harmonizáljon egymással. Folyamatosan tökéletesíti az összképet, addig keresi a hiányzó puzzle darabkákat, míg minden a helyére nem kerül. Vizuálisan kihozza a maximumot a hozott anyagból, de közben mindvégig ügyel arra, hogy a funkcionalitás ne sérüljön.

A jobb belsőépítészek sosem egyedül dolgoznak, vagy ha igen, akkor minden megoldandó feladatra tudnak legalább 2-3 kiváló szakembert mozgósítani.

Mikor érdemes belsőépítészt felfogadni?

A belsőépítészet egy nagyon komoly szakma, amelynek az alapjai tanulással sajátítható el, de egy élet is kevés ahhoz, hogy tökélyre fejlessze az ember. Ezért mi azt javasoljuk, hogy ha csak nem vagyunk valóban istenadta tehetség, akkor bízzuk az irodánk kialakítását profikra, mert busásan meg fog térülni.

office-170638_1280

Persze az nem baj, ha már előtte tisztában vagyunk azzal, hogy nagyvonalakban mit szeretnénk, mert ezzel két dolgot érünk el. Segítünk a belsőépítésznek, és ezzel párhuzamosan a magunk malmára hajtjuk a vizet, mert a végeredmény biztosan pazar lesz. Természetesen mielőtt döntenénk, mindenképp tanulmányozzuk át a referenciáikat, és ha van rá mód, akkor keressük fel egy-egy korábbi ügyfelét, és kérdezzük ki őket.

Segítsük a munkáját

Sokan gondolják úgy, hogy a belsőépítész egyben gondolatolvasó is, és anélkül tudja, hogy mi jó nekünk, hogy mi bármit mondanánk. Pontosan ezekből az esetekből szoktak lenni azok a félreértések, amelyeket egyenes kommunikációval el lehetne kerülni. Nézzük, hogy melyek ezek.

1. Mi is gyűjtsünk ötleteket

Tapasztalataink szerint sokszor nagyon nehéz szavakba önteni azt, hogy pontosan mit is szeretnénk. Ez a lakberendezés/belsőépítészet területén fokozottan igaz. Sokszor nem is tudjuk, hogy pontosan mit is szeretnénk, ugyanakkor, ha előtte összeírunk néhány ötletet, nekünk tetsző gondolatot, igazából bármit, ami kötődik az irodához, a helységhez vagy akár a céghez, az segítség a belsőépítész számára Ezek olyan útjelzők, amelyek biztosítják azt, hogy ő és mi folyamatosan azonos nyomvonalon haladjunk.

2. Fixáljuk le, hogy mihez ragaszkodunk

Nagyon fontos, hogy hamar tisztázzuk azt, hogy mi az, amiből semmiképpen sem engedünk. Ez lehet egy tárgy, egy bizonyos elrendezés, bármi, aminél nem ismerünk pardont. Ezáltal nagyon sok felesleges munkaórától kíméljük meg a szakértőt, és saját magunkat pedig sok felesleges stressztől óvjuk meg.

3. Minél hamarabb avassuk be a belsőépítészt a folyamatba

Amennyiben teljesen az alapoktól kezdve szeretnénk megújítani, felújítani az irodánkat, a munkakörnyezetünket, akkor a legjobb, ha egy tapodtat nem teszünk a belsőépítész nélkül. Tényleg az a legegyszerűbb, ha ő is ugyanazon a „napon” csatlakozik be a történetbe, mint mi. Így a kezdetektől foghatja a kezünket, és nem hagyja, hogy esetleg már a tervezés során olyan hibát vétsünk, amelyet később sokkal nehezebb kijavítani, mint elsőre jól csinálni.

Végezetül az egyik legfontosabb tanácsunk. Sose döntsünk egyedül, mindig kérdezzük meg alkalmazottainkat, hiszen az új munkakörnyezet a számukra készül, ezért a véleményüket nagy hiba nem számításba venni. Ugyanezt tegyük meg néhány ügyfelünkkel is. Biztosak lehetünk abban, hogy szívesen osztják meg a véleményüket velünk, hiszen nekik is érdekük, hogy olyan légkör fogadja őket, amelyben jól éreznék majd magukat.