Hét marketing trend, amely meg fogja határozni 2015-öt

Hét marketing trend, amely meg fogja határozni 2015-öt

Az online marketing egy olyan közeg, amely megszámlálhatatlan változóval rendelkezik, ezért szinte kiismerhetetlen. Amikor azt gondolnánk, hogy már megtapasztaltuk az összes szeszélyét, megmutatja ezeregyedik arcát is.

Szokták mondani, hogy az online marketingnél nincs olcsóbb és pontosabban célozható terület. Ezzel nem is vitatkozunk, mert valóban így van, ugyanakkor nem hozzáértő ember kezében az online marketing nagyon gyorsan elkezd hasonlítani egy lyukas hordóra. Nézzük meg, hogy a jövőben mire érdemes odafigyelnünk ahhoz, hogy mi ne váljunk egy állandóan megtöltött, de mégis folyamatosan üres hordó gazdájává.

1. Csökkentsük a függőségünket a Google-től

Ez manapság még szinte szentségtörésnek tűnik, de Neil Patel, korunk egyik legjobb marketingese szerint szépen lassan, de várható a Google visszaszorulása a piacon. Hogy miért? Mert egy nyár sem tart örökké Egyszerűen folyamatosan finomodnak a módszerek, a közösségi marketing egyre nagyon hangsúlyt kap, és nem mellékesen több keresőrendszer is megjelent a piacon. Ezeknek a piaci részesedése még elhanyagolható, de emlékezzünk….a Google sem volt mindig mamutcég.

A Google még egy ideig megkerülhetetlen marad, sőt nem is kell megkerülni, de tudatosítsuk magunkban, hogy a keresőóriás csak egy lehetőség a sok közül, és mindig érdemes új platformmal kísérletezni, hogy csökkentsük a keresőóriástól való függésünket.

2. Mobil, mobil, mobil

A jövő egyértelmű az okos készülékeké. Rohamosan csökken az asztali számítógépet használók száma, és ezzel párhuzamosan nő a hordozható készülékeket birtoklók aránya. Az okos készülékek egyre jobban dominálják a piacot, így aki ezt a szegmensét elhanyagolja a piacnak, az biztosan szöget ver a vállalkozásának a koporsójába. A jövő online marketingje egy az egyben a hordozható eszközökre épül majd.

ipad-632394_1280

3. A közösségi konverzió egyre fontosabb tényező lesz

Azt már most is tudjuk, hogy a közösségi média szerepe nem elhanyagolható, és, hogy hónapról hónapra növekszik. Azonban ez még csak az ízelítő abból, hogy valójában ebben a területben milyen erők lakoznak. Még számtalan olyan területe van, amelyet egyelőre nem aknáz ki a piac megfelelően. Pedig a közösségi média az a terület, ahol a leginkább érdemes erősíteni a pozíciókat, mert itt olyan konverzió érhető el, amely nem csak akkor van mozgásban, amikor komoly pénzeket ölünk bele.

4. Új fizetési eszközök megjelenése

Nagyon sok embert még mindig az online fizetés biztonságába vetett kétes hit akadályoz meg abban, hogy online vásároljon. 2015 októberében érkeznek az első EVM bankkártyák, amelyek az összes jelenleg ismert félelmekre megnyugtató választ fognak adni a beléjük épített chipnek köszönhetően.

5. A marketingfolyamatok automatizálása fontosabb lesz, mint valaha

Nagyon sokan már eddig is arra törekedtek, hogy bizonyos folyamatokat automatizáljanak, hiszen nincsen optimálisabb és hatékonyabb módja a profitmaximalizálásnak. Ám amíg néhány évvel ezelőtt kizárólag a nagy cégek engedhették meg maguknak, ma már kis túlzással szinte bárki számára rendelkezésre állnak azok az eszközök, technológiai kritériumok, amelyekkel ez megvalósítható.

6. A szövegírók szerepe felértékelődik

A Google néhány éve egyértelműen elkötelezte magát a minőség mellett. Ez azt jelenti, hogy míg korábban szinte bármilyen tartalommal szép eredményeket lehetett elérni, azaz szinte bárki kikiálthatta magát szövegírónak, ma már egész másképp fest a dolog. Ráadásul a trend villámgyors, a Google algoritmusához az igazán sikeres cégek „pillanatok” alatt idomultak és igazán értékes, releváns profin megírt tartalmakkal robbantak be az első helyek egyikére.

Professzionális tartalmat, olyat amely nem csak a keresőrobotok tetszését , hanem az emberekét is elnyeri, nem könnyű írni. Ez pedig ismét felszínre hozta a szövegírók megkerülhetetlen szerepét ebben a sokszereplős történetben.

7. A konverzió optimalizálás beépítése elengedhetetlen

Optimális esetben az összes cég 2015-ös marketing büdzséjében szerepelnie kéne egy CRO (conversion rate optimization) tételnek, mert nagyon sok pénzt lehet spórolni, illetve bukni, ha nem maximalizáljuk az oldalunkra látogatók esetében a konverziót. Ez lehet kattintás, feliratkozás, bármi. Egyszerűen túl sokat fizetünk azért egy látogatóért, hogy utána abból ne legyen valódi konverzió.

Mint Ön is láthatja, 2015-ben számos eddigi trend folytatódik, de emellett újak is megjelennek a színen. Természetesen ez nem a teljes lista, valójában még oldalakon keresztül lehetne részletezni a várható változásokat, de talán a legfontosabbakat sikerült kiemelnünk belőlük.