Mi fán terem az a landing page?

Mi fán terem az a landing page?

A kereskedelem egyre komolyabban támaszkodik az internetes értékesítésre, és a folyamatosan növekvő, és persze változó igények új megoldásokat igényelnek. Ez történt 2003-ban is, amikor a Microsoft megálmodta a mai érkezési oldalak prototípusát, amellyel az Office kétségbeejtő online eladásait próbálta helyrerázni.

A landing page sokakat megtéveszthet, hiszen mindössze egyetlen egy oldalról van szó, ezért gondolhatják azt, hogy nem lehet nagy kihívás összerakni. Aki ezt hiszi, az nagyon rossz helyen keresgél. A landing page összetétele, stílusa, színei, de még a betűtípusa is függ az adott termék/szolgáltatás jellegétől, a potenciális vásárlók, célközönség profiljától, az éppen aktuális trendektől és természetesen az elérni kívánt hatástól.

Oké, de mi is pontosan a landing page?

Egy mondatban összefoglalva: a modernkori egyszerűség és nagyszerűség büszke képviselője az online marketingben. Egy landing page minden olyan információt tartalmaz, amely fontos az adott kampány szempontjából, és minden olyat inkább elhagy, ami csak töltelék, és nem kapcsolódik szorosan hozzá.

A landing page több funkciót is elláthat:

  1. Összefoglalja a látogató számára a lényeget, felkelti az érdeklődést, majd a céltól függően eléri a kívánt hatást. Ez lehet vásárlás, kattintás, letöltés, adatok megadása, személyes találkozó kérése stb…
  2. Sokszor egy-egy landing page mindössze egyetlen termék/szolgáltatás promótálását szolgálja. Ilyenkor a hirdetésre kattintva a látogató azonnal egy olyan landing page-re huppan, ahol néhány pillanat alatt az összes információ birtokában lesz, és már csak úgy kell döntenie, hogy neki erre szüksége van.

Itt azonnal felmerül, hogy ezt hogyan érjük el? A válasz: olyan landing page-el, amely nem csak látogatót hoz az oldalra, hanem konvertál is.

De mitől jó egy landing page?

Röviden és tömören, a magas konverziótól. Amennyiben a konverzió eléri, vagy meghaladja az előzetesen gondolt számokat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valamit jól csinálunk. Talán az egyetlen olyan jelző, amit érdemes ellőni itt, azaz optimalizáltság. Minél jobban a célközönségre van szabva a kampány, minél tisztább, relevánsabb üzeneteket fogalmazunk meg a fejlécben, annál nagyobb sikerrel számolhatunk.

Ezután a headline alatt már megoszthatunk olyan információkat, amelyek a landing page-ünk lényegét foglalja össze, de ez se legyen 2-3 mondatnál hosszabb. A landing page leghangsúlyosabb része természetesen a nekünk jó eséllyel sok-sok konverziót hozó akció (Call To Action) gomb lesz, amely lehet egy próbaverzió letöltését indító elem, egy vásárlási folyamat megkezdése, vagy épp egy kitöltendő űrlap.

A landing page alsó része már szabadabban formálható. Kiemelhetjük a termék/szolgáltatás előnyeit, beilleszthetünk egy „Rólunk mondták” részt, vagy épp a komolyabb referenciáinkat is kidomboríthatjuk. A lényeg, hogy mindezt tömören, kreatívan és tényszerűen tegyük. A sallang nem a landing page-re való.

Mindig mérjünk

Nincsen semmilyen varázsszer, mágikus elrendezés, ami ellenállhatatlanná tesz egy landing page-et. A legtöbben ott hibáznak hatalmasat, hogy azt gondolják, ha egy landing page jól néz ki, akkor az, hatékony is. Valójában az emberek annyira sokfélék, annyi de annyi motiváció hajtja őket előre, vagy félelem veti őket vissza, hogy nincsen semmilyen tuti recept egy jó landing page-hez. Figyelni, mérni kell folyamatosan, hogy mi működik, és ami hatékony azt beépíteni a rendszerbe, ami hatástalan, vagy gyengén teljesít, azt pedig kihagyni a számításainkból. Igaz a mondás, miszerint egy landing page sosincs készen.

Néhány alapszabály a végére

  • Ne zavarjuk össze a látogatót, ezért soha ne helyezzünk el egy landing page-en több konverziós lehetőséget.
  • A landing page mindig arról szóljon, amiről a hirdetés. Hatalmas hitelvesztés ér minket, ha becsapjuk a látogatókat.
  • A frissen az oldalunkra érkező látogatónak a pillanat tört része alatt át kell tudnia látni az egész oldalt, és a rajta található tartalmat fel is kell tudnia dolgozni. Ha azt látjuk, hogy ez tömegesen nem sikerül a hozzánk betérőknek, akkor biztosan hibáztunk, ideje felülvizsgálni a landing page összetételét, üzenetét.