Öt sziklaszilárd érv a reszponzív weblapok mellett

Öt sziklaszilárd érv a reszponzív weblapok mellett

A reszponzív technológia, ha nem is olyan gyorsan, mint a tengerentúlon, de hazánkban is egyre nagyobb figyelmet kap. Ennek oka nagyon egyszerű. A külön mobilra optimalizált, az asztali verzió mobilos duplikációi egyre haloványabban teljesítenek, és ezt lassan mindenki érzékeli a forgalmán, pénztárcáján.

Ez a folyamat nem csak azért van, mert keresőoptimalizálás szempontjából a desktop, és a mobilos verzió elkülönítése nem szerencsés. Sokkal kézenfekvőbb a magyarázat. A következő néhány bekezdésben öt fontos tényezőt emelünk ki a szinte végtelen listából.

1. Egyre kevesebben használnak hagyományos számítógépet

Világszerte folyamatosan csökken a számítógépet használók száma, miközben meredeken emelkedik az okos készülékekkel szörfölő felhasználók tábora. 2013 közepén találkozott a grafikonon a két szegmens. Akkor 1,7 milliárd számítógép, és okos készülék volt forgalomban. Az azóta eltelt majd két évben a PC-k száma lényegében stagnált, miközben a másik szektor további 200 milliót csapott eddigi eredményei mellé. Valószínűsíthető, hogy a hagyományos számítógépek kárára.

Az emberiség mobilabb, rugalmasabb mint valaha, és ez az élet minden területén tetten érhető. Aki ezt nem veszi figyelembe, az folyamatosan piacot, vásárlókat, ügyfeleket és végső sorban rengeteg profitot veszít.

2. Magas felhasználói élmény, egyszerűség

Mivel az emberek már a hordozható eszközöket részesítik előnyben, ezért feltételezhető, hogy sokan „mozgás” közben barangolnak a világhálón. Azaz nagyon gyorsan szeretnének lehetőleg releváns információkhoz jutni, hiszen nem az asztali gép előtt ülnek egy teával a kézben, hanem épp igyekeznek valahová, nemsokára leszállnak a buszról, tárgyalás előtt gyorsan rákeresnek még valamire.

blog-492184_1280

A reszponzív design lehetőséget ad arra, hogy a képernyő méretétől függetlenül maximális felhasználói élményt nyújtson weboldalunk. Nincsenek elcsúszott képek, olvashatatlanul apró betűk, eltűnő fontos menüpontok. Ezzel szemben egy olyan oldalon böngészhetnek, amely könnyen navigálható, minden egy-két kattintással elérhető és kényelmesen olvasható.

3. A Google favorizálja a reszponzív megjelenítést

A Google-től Pierre Farr nyilatkozott korábban, hogy a Google a jövőben egyértelműen a reszponzív weboldalakat támogatja majd, és ígéretük megvalósulását nap mint nap nyomon követhetjük, ahogyan a hagyományos oldalak zuhanórepülésben távoznak az élbolyból. Egyszerűen a Google robot egy domainen lévő oldalt sokkal hatékonyabban indexel, mint több aldomaint, amellyel a keresőoptimalizálásban előforduló hibák száma is csökken. Ezért (is) teljesít a reszponzív oldal sokkal jobban a Google keresőjében.

4. A gyorsaság alapvető szempont a felhasználóknál

Régen, az 56k-s modemek korában még nem volt „ciki” a fél perc alatt betöltődő weboldal, de az évek alatt nem csak az internet, hanem az élet is felgyorsult. Ma, ha egy weboldal nem töltődik be pár másodperc alatt, az nincs jól optimalizálva. Mérések igazolják, hogy egy reszponzív oldal 1-2 másodperc alatt betölt bármilyen okos készüléken, míg egy portolt asztali verzió, nem csak lomhább, de sokszor hibásan is jelenik meg.

5. Ez a jövő

Ötödiknek biztos valami mást várt, de az a helyzet, hogy az élet már számtalanszor bebizonyította, hogy vannak olyan trendek, amivel nem érdemes szembemenni. Ez pont egy ilyen. A reszponzív megjelenítést megkerülni nem lehet. Ki lehet hagyni, csak épp nem érdemes, mert erre a technológiára optimalizálja az összes gyártó a jövőben megjelenő hi-tech termékét.

Ez a bejegyzés csak a felhasználói oldalról közelítette meg a kérdéskört. A tulajdonos számára is elévülhetetlen előnyöket nyújt.

A teljesség igénye nélkül:

  • az eredmények könnyebben mérhetőek
  • olcsóbbak lehetnek a kampányok
  • sokkal több elégedett felhasználója lesz
  • egy egységes rendszert alkot a teljes online megjelenése

Az Ön oldala már reszponzív? Mert ha nem, akkor lehet, hogy ebben a pillanatban is épp elveszít egy ügyfelet, mert az Ön termékét, szolgáltatását megtalálta egy olyan oldalon is, amely már felkészült a jövőre.