Az életben mindenhol, de a marketing területén kiváltképp igaz az, hogy mindennap egy új nap, egy új lehetőség. Ami tegnap működött, az ma már nem fog, és ami egy évvel ezelőtt még nem működött, az ma már működhet.
A marketing 90%-ban az emberi pszichológiára épül, azt pedig folyamatosan ingerek ezrei alakítják, formálják. Ezért sem működik az a mégis meghökkentően elterjedt nézet, hogy elegendő egy marketingstratégia, amelyet lehajtott fejjel végigpüfölünk a cégen, figyelmen kívül hagyva a közben végbe menő környezeti változásokat.
Marketinggel csak szenvedéllyel érdemes foglalkozni
A figyelemnek egy percig sem szakad lankadnia. Mert az élet nagy mókamester, és mindig tud produkálni olyan történeteket, amelyek az addig kiválóan teljesítő marketingkampányunk hatékonyságát megfelezi, vagy épp pont tovább erősíti. Ez az az állandó mozgás, amely annyi kreatív embert erre a pályára csábít.
Mi az a promóció?
Mielőtt rátérnénk néhány trendre, amelyek jelenleg egy promóciót jellemeznek, érdemes elidőzni pár percet a fogalom körül. A promóciók régebben szinte csak az eladásösztönzésre koncentráltak, ám ma már sokkal árnyaltabb a kép. A vásárlók egyre okosabbak, hiszen a számos promóció mellett nekik is fel kell nőniük, így az ő ingerküszöbük is egyre magasabbra kerül.
Manapság az igazán eredményes promóció olyan, amely nem csak eladásT ösztönöz, adatbázist épít, hanem személyes kapcsolatot teremt, hűséges vásárlókat hoz, építi a márkát és a sor még folytatható.
A hagyományos promóciók leáldozófélben vannak
Aki kicsit is figyelmesebben jár-kel észrevehette, hogy a nagy cégek az utóbbi néhány évben egyre színesebb, sőt néha akár „vad” ötletekkel állnak elő. Ez nem véletlen. Ők már felismerték, hogy a korábban működőképes mechanizmusok ma már nem eredményesek. Ennek lehetünk szemtanúi, amikor egy-egy promóció minket is megfog. Ilyenkor sikerült áttörnie azt az ingerküszöböt, amivel éljük az életünket. Ez a promóció sikerének az Alfája és Omegája. Olyan értékeket, élményeket juttatunk el a célközönségünkhöz, amelyre reagálnak. Mert akkor már biztos, hogy valamilyen módon, de megmozgattuk őket, és valamit tovább mozgatni mindig sokkal könnyebb, mint a mozdulatlant mozgásra bírni.
Ne csak értéket, élményt is adjunk
Az ember mindig érzelmei alapján dönt, és utána a logikus fele megmagyarázza neki, hogy miért döntött jól. Ezt a promóciók terén mindenképpen használjuk ki úgy, hogy azt tovább erősítjük. Korábban mindenki „csak” értéket adott, pedig az emberek többségét, köszönhetően a sokszor igen ingerszegény életüknek, az élményekkel lehet igazán megfogni. Ezért a jövőben várható az élményközpontú promóciók előretörése, amelyek akár egész életen átívelő pozitív nyomot hagyhatnak az emberekben. Természetesen a logikai gondolkodást sem szabad elhanyagolni, ezért ha élményközpontú is az adott promóció, mindig adjunk továbbra is olyan értéket, amely a logikus döntés meghozatalában segít.
Fogalmazzunk mindig egyértelműen
A promóciók azért, hogy a már említett ingerküszöbön át tudjanak hatolni, a szó jó értelmében, bonyolultabbak, mint korábban. Nagyon sok ügyfelet veszíthetünk, ha ezt nem tudjuk egyszerűen, tiszta üzenetekkel, iránymutatásokkal ellensúlyozni. Ha valaki elsőre nem érti meg a pontos feltételeit a promóciónak, akkor nem fog tovább erőlködni és továbbáll. Mert lép párat, és egy újabba botlik bele.
A promóció egy olyan eszköz a marketing fegyvertárban amellyel, sokkal többször kellene élni a kisebb cégeknek is. Lehet, hogy nem a legegyszerűbb, és legolcsóbb feladatok közé tartozik egy sikeres promóciós-kampány megszervezése, de mindenképpen az egyik leghatásosabb módszer. Ezért is hiszünk ennyire benne mi is.